כחלון נגד מבוססים: "שישלמו יותר מס"

דוד קורצווייל | צילום: פייסבוק No Comments on כחלון נגד מבוססים: "שישלמו יותר מס"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ערב הצהרתו על הצטרפותו לפוליטיקה התארח שר התקשורת לשעבר ומוביל מהפכת הסלולר, משה כחלון באוניברסיטת בר אילן.

כחלון הציג את משנתו האידיאולוגית המשלבת מלחמה בפערים החברתיים, במדיניות המיסוי הקשה, במצוקת הדיור, ביוקר המחיה ובדרכים האפשריות לביצוע מהפכות בישראל של שנת 2014.

כחלון סיפר לקהל מה הניע אותו לעשות את המהפכה התקשורתית ב-2011: "קבלתי שיחה טלפון מחבר שלי במגדל העמק. הוא ניסה לסייע לעולה חדשה עם חוב של 5,000 ש"ח לחברת הסלולרי שלה. פקידי החברה ניצלו את היותה עולה חדשה וגרמו לה לחתום על עסקה שהכניסה אותה לצרה כלכלית גדולה. התקשרתי למנכ"ל החברה וזה טען כי העסקה נעשתה מרצון ושאין חשיבות לעובדה שהגברת בכלל לא הבינה את תוכן העסקה שעליה חתמה. בעקבות הדברים האלה קבלתי את ההחלטה לסיים עם העוולה הזאת אחת ולתמיד- אמרתי 'אני אפתור לאישה הזאת את הבעיה גם במחיר הקריירה הפוליטית שלי'.

פתאום נפל לי האסימון שהבעיה הכי גדולה בשוק הסלולרי הייתה משקי הבית. הגופים המאוגדים הם אלו שזכו בכל ההטבות, ומשקי הבית נקלעו לחובות סלולר לא הגיוניים. נוצר מצב שבו החלשים סבסדו את החלשים. עוד הוסיף כחלון כי רווחי החברות אחרי הרפורמה הם 400 מיליון שקל בשנה- הן ממשיכות להרוויח והצרכנים משלמים פחות. למרות איום החברות שתהיה קריסה- שום דבר לא התמוטט. ולכן, לטענתו- צעדים נחושים משתלמים; החברות הגדולות ראו את שיטפון המבצעים של 'גולן טלקום' ו'Hot-Mobile'- ומיד גם הן החלו במבצעים חסרי תקדים. "הצלחנו להוכיח שיש פה חוזה מקפח", אומר כחלון, "ביטלנו את הקשר בין זמן האוויר למכשירים, וברגע שהוסרו החסמים התחיל להיות מעבר אדיר לחברות החדשות, והחברות הגדולות היו חייבות להיכנע למציאות המשתנה".

בנושא מצוקת הדיור אמר כחלון כי הבעיה האמתית טמונה בהתנהלות ראשי הערים הגדולות "המעדיפים דירות גדולות". יש ביקוש גדול מצד זוגות צעירים לדירות שלושה חדרים, בשעה שמשפחות מבוססות צריכות דירות גדולות יותר. ראשי הערים לא מסכימים לתכניות בנייה של דירות קטנות בטענה שצעירים זקוקים לשירותים שעולים ביוקר כמו גן, טיפת חלב וגינות שעשועים. משפחות מבוססות מכניסות יותר כסף לעיר וזקוקות לפחות שירותים- ולכן משתלם לראשי הערים המרכזיות לבנות דירות גדולות למשפחות מבוססות. כך קורה שראש העיר נותן תמריצים ליזמים והם בונים דירות של 4-5 חדרים; מי שרוצה דירת שלושה חדרים, עובר לפריפריה.

"כשמדובר על צדק חברתי ושוויון בנטל", מדגיש כחלון, "צריך לקחת עיר חזקה ולבנות שם הרבה דירות של שלושה חדרים. זוגות צעירים רוצים לחיות במרכז כי מה שיודעת לספק עיר לא יודעת לספק הפריפריה. חובה עלינו לגרום לכך שהקרקע תהיה בבעלות המדינה, שמחובתה לתת שירות טוב לאזרח. ברגע שניתן לקבלנים קרקע בזול- הם יבנו דירות של שלושה חדרים. התרחיש הוא אפשרי, רק צריך אומץ כדי ליישם אותו".

בהתייחסו לבנקים אמר כחלון שהאזרחים נפגעים מהיעדר התחרות ביניהם. "אזרח משלם בממוצע 9,000 ש"ח בשנה לבנקים, סכום שנגבה בגלל השליטה האבסולוטית של הבנקים על כספי הציבור. 98% מהרווחים של הבנק מגיעים מעמלות, ורק 2% מגיעים מפעילות שוטפת של הבנק", אמר כחלון ותקף גם את שכר הבכירים בבנקים. "מנכ"ל בנק שמקבל תשעה מיליון ש"ח בשנה, יעבוד גם תמורת שני מיליון ש"ח. הוא משתכר מהכספים של כולנו, ואף אחד לא אומר שום דבר. זהו עושק ציבורי אמתי", אמר בכעס.

בהתייחסו לפערים החברתיים, אמר כחלון כי מחזיקי משרות בכירות לעולם לא יוותרו על חלק מהמשכורת שלהם כדי לאפשר תוספת לעובד שמרוויח 5,000 ש"ח בחודש. מעסיקים מתווכחים עם עובדים על תשלומי נסיעות ועל ימי חופש, וזאת בשעה שכל אחד מהם לוקח מיליונים, כך, לטענתו- צומחים הפערים. כחלון מציע להנהיג מע"מ דיפרנציאלי גבוה יותר לעשירים ונמוך יותר לחסרי היכולת. את השיטה הזאת מציע כחלון להחיל גם על מוצרי המזון.



0 תגובות